Sunday, February 12, 2012

iktibar dari mulut serta kelakuan

Untuk hari minggu ni, aku teringin nak berkongsi satu cerita.Selepas solat subuh...aku sambung balik tidur.huhuhu....biasalah tidur itu penting,jgn membuang waktu tidur .Dalam pukul 9 pagi,aku bangun....kira awal gak tu!Seperti selalu,tolong menolong amalan yg mulia...wawawa....!tit...tit..tit!tiba2 my smartphone berbunyi,tanda mesej masuk.....ok,aku pun buka satu persatu msj yg di hantar.Salah satu daripada msj2 tu.....from my cousin!What happen she did text to me?oh.....rupa2nya,anak kakak die...meninggal dunia.Takziah.Arwah bayi tu sudah masuk 7 bulan...I'm so sad.:( Selepas aku menjadi kaki penyibuk....hanya untuk bertanya perihal kakak die saje...kemudian aku mula mereport hal ni kepada mama.Dan mama turut bersedih juga.Pada masa yang sama,mama turut menasihati aku supaya jaga mulut serta tingkah laku.Jangan sesekali menyakiti atau menderhakai orang yang lebih tua.Sama ada keluarga,saudara lelaki/perempuan atau kawan2 kita.Aku mulai pelik,ape kena mengena nasihat mama dgn kisah di atas...?rupa2nya....dari ape yg mama ckp tu,mungkin betul ada kaitannya.Ya Allah,lindungi aku daripada perkara-perkara sebegitu.

#Semoga Pn.O terus tabah dengan ujian Allah :)

No comments:

Post a Comment